top of page

בדרך לרכישת אייפון חדש? מספר דגשים לפני כניסה לחנות סלולר

זהו לא סוד ששוק הסלולר מתפתח בקצב מסחרר, ומכשירי סלולר משתדרגים ומתחדשים כל הזמן. כיום בכל חנות סלולר ממוצעת תמצאו מגוון מכשירים גדול וההחלטה מה לבחור לא תמיד קלה. לפני כניסה לחנות סלולר כדאי להגיע קצת יותר ממוקדים ולנסות לצמצם את האפשרויות, בדרך זו נוכל להתמקד במה שאנו באמת צריכים ונרכוש את המכשיר המתאים לנו. במאמר זה אנו ננסה להסביר על אילו דגשים כדאי לשים לב שאנו בדרך לרכישת אייפון חדש (בהנחה ורציתם לרכוש אייפון), ולמה כדאי לשים לב.


רוצים אייפון חדש? קודם בדקו אם המכשיר באמת חדש!

ההמלצה שלנו היא לרכוש קודם כל אייפון של היבואן הרשמי. בדרך זו תהיו בטוחים שהמכשיר אכן חדש, מעולם לא אוקטב ולכל בעיה תמיד יש לאן לפנות. גם אם החלטתם לרכוש יבואן מקביל (שהרי המון חנויות סלולר משווקות גם ייבוא מקביל), כדאי לבדוק את מספר ה IMEI של המכשיר לפני הרכישה דרך האתר של אפל. בדרך זו תוודאו שאכן המכשיר מעולם לא הודלק! כמו כן חשוב לוודא שמספר ה IMEI שעל הקופסה אכן תואם את המספר של המכשיר!


לאיזו מטרה רוכשים את המכשיר?

כדאי לשים לב לאיזו מטרה רוכשים את המכשיר. אייפונים הם מכשירי פרימיום שעולים לא מעט כסף, חשוב להתמקד על מנת להתאים את הצרכים. אם השימוש הוא בסיסי, פעמים רבות יתאים אייפון מהגרסה הרגילה ולא דגמי הפרו, עם נפח קטן יחסית (128 גיגה). אך אם אתם מצלמים המון וחשובות לכם התמונות- כדאי לשים לב לגרסאות הפרו והפרו מקס, שם המצלמה טובה יותר והמעבד חזק יותר. כמו כן נפח יהיה חשוב לשים דגש על נפח אחסון גדול יותר.

ניתן להגיד אותו דבר גם על אנשים שרוב היום עובדים עם הנייד, או משחקים המון משחקים. ככל שהשימוש גובר, כך גם הצרכים מהיכולות של המכשיר.


גודל מסף ונוחות השימוש באייפון

דבר שאי אפשר להתעלם ממנו הוא גודל המסך, ונוחות המכשיר. בחנויות סלולר רבות תמצאו את ארבעת מכשירי הדגל של האייפונים. 15 רגיל, 15 פלוס, 15 פרו, 15 פרו מקס. הגדלים של הפלוס והמקס גדולים יותר- 6.7 אינטש. דבר המתאים לאנשים הקוראים המון במכשיר, משחקים הרבה, הראייה פחות טובה ועוד. מנגד, קשה יותר לתפעל מכשיר כזה ביד אחת ולא תמיד הוא נוח לנשיאה. כדאי להיסגר טוב על הגודל המתאים לפני שבוחרים מכשיר אייפון חדש. חנויות סלולר רבות מציגות את המכשירים בתצוגה, בצורה זו תוכלו להחזיק ולהתרשם מהאחיזה והשימוש.


אבטחה וזליגת מידע

אייפונים ללא ספק ידועים בתקנים המחמירים שלהם לגבי אבטחה. לאייפונים מערכת הפעלה סגורה IOS אשר מקפידה על כל נושא האבטחה יותר ממערכת האנדרואיד. אנשים רבים החוששים למידע שלהם, ללא ספק בוחרים במכשירי האייפון על פני שאר המתחרות!


חיי סוללה ומשך השימוש

לפני רישת אייפון חדש כדאי לבדוק את חיי הסוללה ומשך השימוש. ניתן להתייעץ בכל חנות סלולר על הנושא, כמו כן אפשר לראות למצוא באתרים כמו יוטיוב, סרטונים של השוואות חיי הסוללה של מכשירים שונים. אף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו בצהריים מטעין שוב את המכשיר.


כמו כל דבר גם כאן התקציב חשוב

לפעמים ניתן למצוא דגמי אייפון שהשוני בהם לא גדול. כך למשל היה בין דגם האייפון 13 לאייפון 14. במכשירים אלו לא שינו את המעבד והמכשירים היו דומים מאוד ביכולות שלהם גם בשאר הדברים. אם הצורך אינו מחייב, ואתם רוכשים למשל אייפון חדש לילד או השימוש שלכם בסיסי מאוד, כדאי לשקול דגם אחד או 2 אחורה. כמובן שיש לבדוק ולהשוות בין הדגמים עד כמה השינויים משמעותיים ונצרכים. בצורה זו תוכלו לחסוך ולמנוע התפזרות מיותרת על מכשירים שדומים מאוד אחד לשני.


דור 5 ו- Esim מהדברים החדשים שניתן למצוא

כיום כל האייפונים בייבוא רשמי תומכי דור 5 ו- Esim. שימו לב שישנם מכשירים בייבוא מקביל אשר אינם תומכים ב Esim ואינם מתאימים לדור 5 של ישראל. כיום כל חברות הסלולר מציעות שירותי Esim המאפשרים להתחבר למכשיר ללא סים פיזי. כמו כן פעמים רבות בנסיעות לחול נדרש Esim על מנת להרשם לחבילות סלולר זולות ולהתחבר בקלות. יש לוודא שאכן רכשתם מכשיר התומך באפשרויות אלו על מנת להקל את השימוש בסיטואציות שונות.


ולסיכום- שאתם נכנסים לחנות סלולר כדאי להגיע מוכנים וממוקדים עד כמה שאפשר. תמיד אפשר להתייעץ עם המוכרים בחנות וכדאי לרכוש את המכשיר המתאים ביותר. לפעמים אייפון קטן יותר יהיה מתאים ונוח, ולפעמים נחפש מסך גדול. כמו כן חשוב לזכור שאחרי הכל מכשיר סלולר אמור לעבוד בשבילנו ולא ההפך, ולכן רכשו בחוכמה ותהינו עד כמה שאפשר! 

bottom of page